چاپ سررسیدهای شرکت های تجاری

تقویم و سررسید

سررسیدها از جمله محبوب ترین هدایای تبلیغاتی می باشد که توسط افراد مختلف سفارش داده می شود.

این تقویم های روز شمار در قالب دفاتر یادداشت، بسیار محبوب می باشند و مردم نیز از گرفتن آنها استقبال می کنند.
در سال های اخیر، اهدای سر رسیدها و سالنامه های تبلیغاتی به یک ابزار بازاریابی و تبلیغاتی مناسب تبدیل شده است.

سالنامه ها انواع مختلفی دارند و هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فرد می باشند که برای هر نوع کسب و کاری مناسب می باشد.

سالنامه تبلیغاتی چیست؟

سررسیدها همان دفترچه های یادداشت روزانه در ابعاد بزرگتر و بهتر می باشد.

دفاتر یادداشت عمدتا در ابعاد کوچک تهیه می شود و از کیفیت بالایی برخوردار نیست. سالنامه ها علاوه بر دفاتر یاداشت از تقویم روز شمار نیز برخودار می باشند.
عمر سالنامه های عموما طولانی می باشد و از این حیث از درجه رضایت مناسبی نزد مدیران برخوردار است. طبقه بندی سررسیدها بسیار متنوع می باشد.

سالنامه ها را می توان بر اساس صفحات و نوع جلد و یا سایز طبقه بندی نمود. در ادامه مطلب به برخی از این طبقه بندی ها اشاره ای هرچند خلاصه می کنیم.

طبقه بندی سررسید بر مبنای صفحات داخلی:

سررسیدها از منظر محتوا و متن دارای سه بخش عمده می باشند. مقدمه که می تواند شامل تصاویری از محصولات شما یا مناظر طبیعی باشد.

صفحات داخلی سررسید که در واقع همان محل های یادداشت همراه با تقویم روزشمار می باشند و در نهایت بخش پایانی سالنامه که عموما مربوط به بانک های اطلاعاتی بوده و شماره های مهم مراکز ضروری در آن درج می شود.

انواع صفحات سررسید تبلیغاتی:

صفحات داخلی سررسیدها همانطور که پیشتر ذکر گردید به قسمت های مختلفی تقسیم می شوند.

برخی از انها بصورت روزانه می باشد و روز جمعه در آنها یک صفحه ی مشخص و جدا است و در برخی روز جمعه و پنجشنبه در یک صفحه آورده می شود. نمونه ای دیگر از سالنامه بصورت دو روز شمار می باشد که در هر برگ دو روز درج شده است.

این نوع از سالنامه ها به دلیل حجم کمتر قیمت مناسب تری نسبت به نمونه های دیگر داشته و پرکاربردتر می باشد.

نمونه ی اخر از سالنامه ها بصورت هفتگی می باشد که در دو صفحه تمام روزهای هفته درج شده و از لحاظ تعداد صفحات کم حجم ترین سالنامه می باشد.

البته باید ذکر کنیم که این مدل از سررسیدها از زیبایی چندانی برخوردار نیستند و صرفا به عنوان دفترچه ی یادداشت می توان از انها استفاده نمود.

طبقه بندی سالنامه ها بر اساس جلد:

  • سلفونی ( گلاسه با روکش سلفون مات یا براق ) – این مدل یکی از پرکاربردترین انواع جلد می باشد.
  • چرم مصنوعی یا طبیعی – با این نوع از جلد می توانید زیبایی خاصی به سررسید ببخشید.
  • ترمو یا گالینگور – از جمله جلدهای زیبا برای سالنامه ها می باشد.

صحافی های سالنامه ها به چه شکل می باشد؟

صحافی ها عموما مستقل نمی باشند و با توجه به نوع صفحات و جلد سالنامه ها انتخاب می گردند. از انواع صحافی های سررسیدهای تبلیغاتی می توانبه صحافی ته دوخت و فنر مارپیچ اشاره نمود.

یکی از گسترده ترین هدایای تبلیغاتی در آستانه ی هر سال شمسی، سررسید سال جدید می باشد؛ به همین جهت انواع مختلفی از سررسید ها و تقویم ها در بازار موجود است.

در این بین شرکت هایی که تمایل بیش تری به تبلیغات اختصاصی خود نشان می دهند، سررسید یا تقویم را به صورت تمام اختصاصی با لوگو و مشخصات خود چاپ می نمایند.

سایر شرکت ها هم از خدمات مختلف تبلیغاتی برروی سررسیدها نظیر چاپ طلاکوب و داغی بر روی جلد، قرار دادن لت های تبلیغاتی در داخل سررسید، جلد و آستر بدرقه اختصاصی، ترام صفحات و … بهره می برند.
کانون تبلیغاتی نارستان با سابقه درخشانی که در این زمینه دارد، آمادگی خود را جهت انواع سفارشات اختصاصی تقویم و سررسید اعلام می دارد؛ ضمن اینکه انواع خدمات چاپ روی تقویم های آماده هم توسط ما انجام می پذیرد.
هنگامی که سررسید اختصاصی و یا سررسید عمومی سفارش می دهید ابتدای هر سررسید و سالنامه می توانید اطلاعات و محصولات شرکت و موسسه خود را معرفی نمایید .
اگر طراحی زیبا و گویایی داشته باشید مطمئنا مخاطبان شما زمان بیشتری برای مطالعه خدمات و محصولات شما خواهند گذاشت.

طراحی سررسید اختصاصی

طراحی سررسید اختصاصی مبحث بسیار مهمی در طراحی سالنامه تبلیغاتی است که همواره نادیده گرفته می شود.
تولیدکنندگان سررسید و طراحان برای چاپ سررسید اختصاصی همیشه به جلد و جعبه و صفحات شروع توجه کرده اند و تقریبا از طراحی روزشمار به شکل حرفه ای غافل بوده اند.

در میان سررسیدهای تولید شده در خارج کشور مشاهده می کنیم عمده کار طراحی گرافیک بر روی فونت و چیدمان صفحات داخلی و تقویمی سررسید است و همین تا حد زیادی کار آنان را زیبا و ساده می کند.
به نظر می آید برای انجام کار جدیدی در این زمینه می بایست روی ترکیب فونتهای جدید و متفاوت برای نوشتن روزهای هفته در کنار نام ماهها و اعداد روزها استفاده کرد.

طراحی سالنامه اختصاصی جدا از بخش تقویم آن شامل صفحات آغاز و پایان و جلد و روبان و آستر بدرقه و داغی روی جلد یا طلاکوبی و … هم می شود.

طراحی صفحات شروع سررسید:

صفحات آغازین معمولا شامل دعای تحویل سال (یا مقلب القلوب …)، لحظه تحویل سال به ساعت رسمی کشور،عدد سال مربوط به سررسید ،جدولهای سال در یک نگاه و جدول تعطیلات رسمی سال می باشد.

طراحی این صفحات نقش بسزایی در پسند مشتری سررسید ایفا می کنند.

طراحی صفحات پایانی سررسید:

صفحات پایانی به طور معمول شامل دریافت و پرداخت، مسافت بین شهرها، صورت جلسات، دفتر تلفن و کد شهرها و کشورها می باشد. گاهی اطلاعات فنی مهندسی هم به انتهای سالنامه اختصاصی ها اضافه می شود.
این صفحات در اکثر تقویم و سالنماها دارای طراحی شلخته و حروفچینی بد می باشند.کمی دقت در طراحی آن به زیبایی بصری کار کمک شایانی خواهد کرد.

طراحی جلد سررسید:

تولیدکنندگان سررسید بیشتر برای جلدهای سلفون که طرح اختصاصی مشتری روی کاغذ گلاسه چاپ شده و به صورت جلد ساخته می شود طراحی جلد انجام می گیرد.
لازم به توضیح نیست که چقدر این طراحی جلد مهم و در جذابیت بصری سررسید اثر دارد.برای سایر انواع جلد سالنامه هم می توان با طراحان مشورت کرد و از فرمهای بدیع و نو استفاده نمود.
برای طراحی سررسید اختصاصی می توان به تمام این موارد اصلی و مهم فکر کرد و همه آنها را در تیراژهای بالا تغییر داد.
حتی می توان روبان اختصاصی طراحی نمود یا آستر بدرقه اختصاصی را با جنس و رنگی چاپ کرد که زیبایی ای هوش ربا پیدا کند.