چاپ فضای داخلی و چاپ فضای خارجی
امکان چاپ در ابعاد آزاد، بوسیله دستگاههای چاپ لارج فرمت شامل چاپ فضای داخلی (Indoor) و فضای خارجی (Outdoor) صورت می گیرد که می توان با آنها خروجی هایی با ابعاد حتی تا عرض 5 متر و طول نا محدود را چاپ کرد.
چاپ لارج فرمت فضای داخلی همانطور که از نامش پیداست جهت چاپ در ابعاد آزاد تا عرض 150 سانتیمتر و طول نامحدود به کار می رود. از این سیستم برای چاپ در مکان هایی که به طور کلی فاصله دید کمی وجود دارد مثل غرفه و دفاتر استفاده می شود.
چاپ فضای خارجی یکی از پر طرفدارترین بخش ها در میان مجریان نمایشگاه و تبلیغات محیطی است.

معرفی فضای داخلی
چاپ فضای داخلی، کلیه چاپ های دیجیتالی است که در محیط های سر پوشیده قرار ‏می گیرد و در معرض تاثیرات فضای بیرونی، مثل نور خورشید، گرما و سرما، رطوبت، باران و غیره نیست.
ویژگی این چاپ ها ‏این است که در فاصله کمی نسبت به مخاطب قرار می گیرد‏ و به این دلیل باید از نظر وضوح و رنگ، کیفیت بالایی داشته ‏باشد. ‏
در هر کسب و کاری ایجاد فضایی جذاب، شیک، مدرن و متناسب با نوع حرفه اهمیت دارد و در احساس مثبت و حس ‏رضایتمندی مخاطبان، مشتریان و همکاران تاثیر به سزایی می گذارد.

انواع چاپ داخلی یا indoor
چاپ سقف کشسان، گلاسه و فتوگلاسه، کوتد سبک و سنگین، چاپ په په ساده، ترنسپرنت، چاپ روی بوم، چاپ متالایز و عکس و کاغذ عکاسی

معرفی فضای خارجی
یکی از اصلی‌ترین و کاربردی‌ترین راهکارهای تبلیغات جهت دیده شدن، معرفی و اطلاع‌رسانی محصولات و خدمات در تمام کسب و کارها (گذشته، حال و آینده) و همچنین عمده‌ترین روش تبلیغات در سطح شهر، چاپ فضای خارجی است.‏
‏ویژگی‌های اصلی مدیا تبلیغات در فضای خارجی اندازه بزرگ‌تر از معمول ، استحکام در برابر پارگی و دارا بودن مقاومت مناسب در ‏برابر شرایط فضای بیرونی، مثل آب و رطوبت (ضد آب بودن)، باد و آفتاب است.

انواع چاپ داخلی یا outdoor
چاپ مش، چاپ فلکسی، چاپ پارچه، چاپ کاغذ دیواری، چاپ استیکر یا وینیل، چاپ بنر، چاپ بلک لایت و چاپ په په چسب دار