آشنایی با بهترین انواع تبلیغات برای رسیدن به هدف

آشنایی با بهترین انواع تبلیغات برای رسیدن به هدف

آشنایی با بهترین انواع تبلیغات برای رسیدن به هدف

آشنایی با بهترین انواع تبلیغات برای رسیدن به هدف

در دو دهه اخیر دنیای  تبلیغات در جهان و به ­خصوص در ایران تغییر شگرفی داشته است که آشنایی با بهترین انواع تبلیغات برای رسیدن به هدف برای عرضه و فروش محصولات بسیار سودمند و قابل تامل است.

یکی از شاخصه­های اصلی موفقیت در امر تبلیغات توجه به جامعه هدف آن محصول و در نتیجه انتخاب یک روش متناسب با نیاز آن­ها می­باشد تا بتوان دسترس ­پذیری لازم را برای آن­ها ایجاد نمود.

همچنین بررسی وضعیت بازار و پیش ­بینی میزان فروش از دیگر مسائل قابل توجه و بررسی می­باشد که افراد در مشاغل مختلفی که هستند باید به آن توجه نمایند تا با انتخاب درست روش تبلیغاتی خود بتوانند در بهترین شرایط اقدام به استفاده ازآن نمایند.

انواع تبلیغات در ایران :

الف) تبلیغات آگاهی­ دهنده : که این نوع تبلیغات برای اطلاع ­رسانی مشتریان و خریداران در جهت محصولی جدید می­باشد.

ب) تبلیغات ترغیب ­کننده: در این جا تبلیغات برای ترغیب مشتری در مورد بهترین کیفیت و قیمت کالاست.

ج) تبلیغات یادآوری­ کننده : این گونه تبلیغات برای یادآوری و حفظ مشتریان و خریداران برای کالای مناسب می­باشد.

انواع تبلیغات :

1-تبلیغات محیطی

2-تبلیغات بنری

3-تبلیغات شخصی

4-تبلیغات اینترنتی

5-تبلیغات تجاری

1-تبلیغات محیطی

اجرای تبلیغات محیطی یکی از به­صرفه­ترین تبلیغات در ایران است. تبلیغات محیطی روشی است عالی برای افرادی که با ترکیب­ شدن خلاقیت می­توانند محیط­های تبلیغاتی جدیدی را به ­وجود آورند.

تبلیغات محیطی تبلیغاتی است که در خارج از منزل انجام می­شود و یکی از قدیمی ­ترین روش تبلیغات است.

یکی از مزیت­ های تبلیغات محیطی این است که مخاطب ناگزیر به دیدن تبلیغات است زیرا برای دیدن زیبایی­های محیط اطرافش، این نوع تبلیغات در دید مخاطب قرار می­گیرد.

این نوع تبلیغات یکی از مناسب ­ترین انواع تبلیغات برای معرفی محصولات جدید و برندسازی در حوزه خدمات و محصولات با کاربرد عمومی است.

تبلیغات محیطی به دو دسته­ ی کلی تبلیغات محیطی دیجیتال و تبلیغات محیطی غیردیجیتال تقسیم ­بندی می­شود.

فواید تبلیغات محیطی:

  • تبلیغات محیطی را می­توان در بزرگراه ها، نزدیک فروشگاه ­ها و هر جا که قانون اجازه دهد نصب کرد و به این ترتیب افراد بیشتری مشاهده کنند.
  • تبلیغات محیطی دسترسی بیشتری برای مخاطبان ایجاد می­ کنند چون خاموش نمی­ شوند و یا از بین نمی­ روند بلکه به دفعات در معرض دید قرار می­ گیرند.
  • تبلیغات محیطی به ­خاطر تأثیری که دارند (ساده بودن پیام)، می‌توانند آگاهی زیادی در بین مخاطبان ایجاد کنند.

روش­های تبلیغات محیطی به ۲ دسته تقسیم­بندی می­شوند:

1-1 تبلیغات خارجی :

مانند بیلبوردها، تابلوهای بالای مغازه یا روی دیوار، تابلوهای روی پل هوایی

2-1 تبلیغات داخلی:

منظور تبلیغاتی است که در مکان­های سرپوشیده به کار می­رود، مثل مترو، ترمینال، فرودگاه

انواع ابزارهای رسانه محیطی:

  • بیلبوردهای تبلیغاتی
  • استندهای تبلیغاتی
  • لمپوست بنر
  • استرابوردهای تبلیغاتی
  • تلویزیون­ های تبلیغاتی شهری
  • تبلیغات برروی بدنه تاکسی­ های شهری
  • تبلیغات برروی بدنه اتوبوس­های شهری
  • تبلیغات پل­های هوایی و عابرپیاده
  • دیواری نویسی
  • دستگیره­های تبلیغاتی
  • استیکرهای سه بعدی تبلیغاتی
  • ابزارهای خلاقانه و نامتعارف

2-تبلیغات بنری :

تبلیغات بنری دو نوع است:

1-2 تبلیغات بنری در اینترنت

2-2 تبلیغات بنری در محیط

بنرها دارای انواع مختلف و متفاوتی هستند روش معمول تبلیغات آنلاین که در ایران استفاده می‌شود بنر‌های تبلیغاتی هستند که عموما ثابت هستند و می­توان آن­ها را به صورت زیر دسته ­بندی کرد:

الف) بنرهای ثابت: این بنرها معمولا در فرمت GIF تهیه شده و دربردارنده تصاویر و متونی هستند که ثابت بوده و حرکت نمی­کنند. قبلا از این نوع بنرها به دلیل آنکه گمان برده می­ شد مورد توجه بازدیدکنندگان قرار نمی ­گیرند کمتر استفاده می­گردید.

اما امروزه تحقیقات نشان داده است که بعضی کاربران این نوع از بنرها را ترجیح می ­دهند و به همین دلیل اخیرا استفاده از آن­ها بیشتر شده­ است.

ب) بنرهای متحرک (انیمیشنی): این نوع بنرها از ترکیب چندین بنر ثابت و با استفاده از نرم­افزارهای مخصوصی نظیرGIF BUILDER طراحی گردیده و همانند کارتون­ های انیمیشنی دارای خاصیت تغییرپذیری هستند. اندازه و حجم این بنرها نیز معمولا از بنرهای ثابت بیشتر است.

ج) بنرهای تعاملی(دارای غنای رسانه­ای): در این نوع با استفاده از انواع نرم­افزارها و فناوری­های رسانه­ای ویژگی­ ها و کارکردهایی را به بنرها اضافه می­ کنند به­ طوری که توانایی تعامل پذیری خاصی پیدا می­کنند.

با وجود هزینه بالا برای طراحی آن­ها ، اما از آن­جا که طبق تحقیقات، اثربخشی این نوع از دو نوع دیگر بیشتر است ، شرکت ها هم ترجیح می­دهند بیشتر از آن استفاده کنند.

3-تبلیغات شخصی :

تبلیغاتی است که افراد روی خودشان انجام می­دهند. یعنی برند خودشان را تبلیغ می­کنند. این تبلیغات برای یک فرد است یا یک تیم تبلیغاتی برای یک فرد انجام می­دهند. این نوع تبلیغات می­تواند خیلی بیشتر از فضای مجازی تاثیرگذار باشد. بیلبوردهایی که در خیابان­ها زده می شود به خاطر رفت و آمد زیاد برای تبلیغ برند شخصی بسیار تاثیرگذار است.

4-تبلیغات اینترنتی :

یکی از راه­های موثر در تبلیغات و آگهی دادن استفاده از اینترنت است. به دلیل اینکه احتمال توجه مخاطبان به تبلیغات اینترنتی بیشتراز تبلیغات غیراینترنتی است . علاوه بر این، این­گونه تبلیغات به­لحاظ اقتصادی نسبت به سایرانواع تبلیغات بسیار به­صرفه­تر است یعنی تبلیغ کننده می­تواند با صرف هزینه کمتر تبلیغات موثرتری را انجام دهد.

تبلیغات اینترنتی برای ارسال تبلیغات به­عنوان یک کانال ارتباطی می­باشد تا نام تجاری و محصولتان را معرفی کنید تا به هدف نهایی یعنی فروش برسید.

مزیت­ های تبلیغات اینترنتی :

در تبلیغات اینترنتی به­علت اینکه مخاطبان شما را بسیار می­بینند ، تاثیر بیشتری روی مخاطبان می­گذارید .

می­توانید متمرکزتر با مشتریان هدف درارتباط باشید.

می­توانید بازخورد تبلیغاتتان را اندازه بگیرید و تبلبغاتتان را اصلاح کنید.

سرعت تبلیغات یعنی مشتریان وسیعی بلافاصله بعد از طراحی و قرار دادن در فضای مجازی آن را می­بینند .

با مشتریان ارتباط موثر بیشتر و عمیق تری می­توانید برقرار کنید.

وهمین طور تبلیغات اینترنتی ارزان تر هستند.

تبلیغات اینترنتی شامل : واتس اپ ، تلگرام ،کوکو، اینستاگرام ، توئیتر ،وب سایت و وبلاگ­هاست.

دسته بندی تبلیغات اینترنتی :

الف ) نمایش تبلیغات به­ صورت بنر : در این شیوه تبلیغاتی، بنر تبلیغاتی آگهی‌دهنده در یک وب‌سایت نمایش داده می‌شود.

ب ) تبلیغات متنی : در این روش تبلیغاتی، تبلیغ آگهی‌دهنده کاملا به صورت متن نمایش داده می‌شود. چنین تبلیغاتی، در موتورهای جستجو و همچنین در سرویس‌های بعضی از شبکه‌های تبلیغاتی داخلی دیده می‌شود و بیشتر برای کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند به واسطه محتوای نوشتاری به جذب مخاطب بپردازند.

ج ) تبلیغات ویدیویی : این روش تبلیغاتی بیشتر توسط وب‌­سایت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های آپلود و نمایش ویدیو ارائه می‌شود. عموما تبلیغات ویدیویی، در چنین سایت‌هایی قبل از شروع ویدیو مورد نظر کاربر، نمایش داده می‌شود. برای نمونه وب‌­سایت‌هایی که چنین سرویسی ارائه می‌دهند، می‌توانیم به یوتیوب و آپارات اشاره کنیم.

البته باید درنظر داشته باشید که شیوه دیگری برای تبلیغات ویدیویی وجود دارد که در شبکه‌های اجتماعی دیگری چون فیسبوک و اینستاگرام رایج است و در این روش، آگهی‌دهنده می‌تواند یک کمپین برای پست آپلود شده خود ایجاد کند که مشخصا باید محتوای مورد نظر به صورت ویدیو باشد.

د ) ایمیل مارکتینگ : یکی از روش­ های مرسوم در تبلیغات، ارسال ایمیل برای انبوه مخاطبان می­باشد که به شما این امکان را می­دهد، تا با داشتن لیستی از مشتریان مورد نظر خود محصولات و خدمات مورد نظر خود را از طریق ارسال ایمیل معرفی کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که برای رسیدن به نتیجه مطلوب بهتراست، در ابتدا لیست ایمیل مخاطبان مورد نظرخود را جمع آوری کنید، ایمیل مدیران شرکت­ها، کاربران و اشخاصی که ممکن است محصول شما به هر دلیل مورد توجه و استفاده آن­ها قرار گیرد را برای جمع­آوری از یاد نبرید.

فراموش نکنید عنوان ایمیل ارسالی و متن و تصاویر مورد استفاده درهر ایمیل هم تاثیرگذار است و کاربران معمولا ایمیل­های نامربوط ویا اسپم را مشاهده نمی­کنند.

5-تبلیغات تجاری :

مجموعه تبلیغاتی است که شما برای تبلیغات و بیزینس و کسب و کار خودتان انجام می­دهید. مهم­ترین موضوع این است که خودتان تبلیغ­ نویسی را بلد باشید. بدانید چه متنی را برای تبلیغ بیزینس­تان (چه تبلیغات کاغذی چه تبلیغات تحت وب) استفاده کنید، که مخاطب به­ راحتی با شما آشنا شود و با شما ارتباط برقرار کند .

انواع تبلیغات تجاری برحسب نوع ارائه :

الف) تبلیغ مستقیم یا صریح (کنش مستقیم یا سخت‌فروش): در این نوع تبلیغ، آگهی‌دهنده پیام خود را مستقیماً و به‌گونه صریح به­اطلاع مخاطبان رسانده و مخاطبان از تبلیغ بودن آن اطلاع کامل دارند مانند آگاهی‌های تجاری در رادیو.

ب) تبلیغ غیرمستقیم یا ضمنی (کنش غیرمستقیم یا نرم‌فروشی): شیوه‌ای از تبلیغات است که در آن آگهی‌دهنده می‌کوشد پیام خود را ضمن یک فرصت یا فعالیت‌ غیرتبلیغاتی به­اطلاع مخاطبان برساند، به‌گونه‌ای که تمام یا اغلب مخاطبان تبلیغی بودن پیام را درنیابند.

به‌طورمثال در یک فیلم سینمایی یک نوشابه خاص را در چند صحنه نشان می‌‌دهد از ویژگی‌های این نوع تبلیغ آن است که لزوماً از اشکال و قانون‌مندی‌ های مشخص تبلیغ استفاده نشده بلکه از فرصت‌های پیش‌آمده به‌ صورت زیرکانه در جهت هدف خود، استفاده می‌شود.