مراحل ساخت بیلبورد های تبلیغاتی

مراحل ساخت بیلبورد های تبلیغاتی

مراحل ساخت بیلبورد های تبلیغاتی

مراحل ساخت بیلبورد های تبلیغاتی

در این مقاله شما را با مراحل ساخت بیلبورد های تبلیغاتی آشنا خواهیم کرد. لطفا تا آخر با ما همراه باشید.

هر بیلبوردی که هر روز در سطح شهر ها و جاده ها میبینیم حاصل تلاش و کار شبانه روزی افراد بسیار از جمله مهندسین ، کارگران ، هنرمندان و طراحان است.

سازه های تبلیغاتی غالبا در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد قرار میگیرند بنابراین کیفیت و استحکام این سازه ها بسیار اهمیت دارد . بدین منظور پیش از شروع ساخت باید تدابیر لازم را اتخاذ کرد که از بروز مشکلات متعدد در مراحل بعد پیشگیری به عمل آید.


بیشتر بخوانید: ساخت و نصب بیلبورد


انتخاب بهترین مکان

مراحل ساخت بیلبورد های تبلیغاتی - انتخاب بهترین مکان

اولین و مهمترین کار در ساخت سازه های تبلیغاتی انتخاب جای مناسب از جهات گوناگون است:

  • زمین منطقه مورد نظر به گونه ای باشد که توانایی تحمل سنگینی سازه را داشته باشد.
  • بیلبورد ما در نهایت نه تنها موجب آلودگی بصری نشود بلکه به زیبا سازی شهر و جاده کمک کند.
  • زاویه ساخت سازه به گونه ای باشد که دید جامع داشته باشد و حداکثر تعداد مخاطبین هدف را پوشش دهد.
  • به کار گیری کارشناشان و نیروهای مجرب درتمامی مراحل ساخت بیلبورد تبلیغاتی از انتخاب بهترین مکان تا اجرای سازه و طراحی و ایده پردازی.

 

مراحل ساخت بیلبورد های تبلیغاتیمهندسی ساخت

بهره گیری از نقشه نظام مهندسی دقیق برای محاسبات فنی سازه های تبلیغاتی الزامی است.

این نقشه ها غالبا شامل اجرای فوندانسیون، بتون ریزی، ساخت و نصب سازه تبلیغاتی هستند. همچنین تمامی مواردی که از ریزش و فرسایش سازه پیشگیری میکند و منجر به ایمن سازی میشود در نقشه بیان شده است.


بیشتر بخوانید: بیلبورد چیست؟


اجزای تشکیل دهنده بیلبورد های تبلیغاتی

  • مراحل ساخت بیلبورد های تبلیغاتیفوندانسیون : که غالبا در داخل زمین قرار میگیرد و متشکل از میلگرد – بتن برای استحکام و پلیت یا یک صفحه جهت اتصال به پایه است. بسته به اندازه سازه تبلیغاتی و سنگینی آن، محاسبات مهندسی دقیق جهت اجرای صحیح فونداسیون امری بسیار خطیر است.

 

  • پایه : لوله های سنگین بتنی یا شبکه های فلزی مستحکم که از سطح زمین تا زیر صفحه اصلی قرار میگیرند پایه بیلبورد است که در شکل های مختلف ، متناسب با طرح سازه اجرا میشود.

 

ساخت پایه تابلوهای تبلیغاتی

  • نمایشگر آگهی : به یک فریم فلزی که به شکل شبکه ای اجرا میشود و روی آن را یک ورق فلزی میپوشاند گفته میشود . طرح بیلبورد بر این قسمت از سازه نصب میگردد.

 

طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی

  • سیستم نورپردازی : اگر بیلبورد تبلیغاتی به منبع برق دسترسی داشته باشد میتوان از نورپردازی برای نمایش جذاب تر و دید بهتر در شب از آن بهره برد. متناسب با ابعاد تابلو برای هر یک و نیم متر ، یک پروژکتور لازم است. جهت صرفه جویی در مصرف برق، برای نورپردازی سازه های تبلیغاتی ، سیستم های ال ای دی کم مصرف با قدرت نور دهی بالا مورد استفاده قرار میگیرند.

 

  • رویه تابلو : این قسمت از سازه محل نصب طرح تبلیغاتی چاپ شده است. پیش تر طرح مربوطه بر روی پارچه چاپ میشد و توسط نصابان تابلو بر رویه تابلو چسبانده میشد. اما امروزه با روی کار آمدن دستگاه های پیشرفته و بزرگ چاپ ، این کار به مراتب راحت تر انجام میشود و امکان اجرای ایده های خلاقانه تر نیز فراهم آمده است.

مراحل ساخت بیلبورد تبلیغاتی:

1- طراحی نقشه سازه و تهیه دفترچه محاسبات فنی سازه

2- گودبرداری فندانسیون

3- آرماتوربندی و قراردهی آنکر بولت ها و پلیت ها ی فنداسیون

4- بتن ریزی

5- جوشکاری و ساخت سازه

6- ساخت صفحه و پایه ها

7- قرارگیری سازه بروی فندانسیون