ده روش نوین تبلیغات در دنیا

ده روش نوین تبلیغات در دنیا

ده روش نوین تبلیغات در دنیا

در این مطلب به معرفی ده روش نوین تبلیغات در دنیا که اغلب آن‌ها در بستر اینترنت اتفاق می‌افتد، میپردازیم تا با این انواع تبلیغات که در حال گسترش اند بیشتر آشنا شوید .
وقتی عبارت ” تبلیغات جدید و تاثیرگذار” به گوش مدیران کسب و کارهای مختلف می‌خورد اغلب آن‌ها تصور می‌کنند باید برای ورود به این عرصه بودجه‌ی هنگفتی را کنار بگذارند تا بتوانند با استفاده از یکی از آنها به معرفی محصول و خدمات خود بپردازند.

حال‌آنکه این تصور چندان هم صحیح نیست. در حقیقت تمامی روش‌های نوین تبلیغات لزوماً روش‌های گران‌قیمت و پیچیده‌ای نیستند.
در اینجا به معرفی 10 روش شیوه های تبلیغات نوین که میتوانند بیشترین تاثیرگذاری را هم به همراه داشته باشند، می‌پردازیم.

1) بنر تبلیغاتی در وب سایت های پر بازدید

این‌یکی از مهم‌ترین و ساده‌ترین شیوه های نوین تبلیغات است. قبل از اقدام به سپردن بنر تبلیغاتی به یک وب‌سایت پربازدید باید خود شرکت یا مجموعه‌ی تبلیغ‌کننده وب‌سایت داشته باشد و آدرس آن وب‌سایت علاوه بر اطلاعاتی چون شماره‌ی تماس و نشانی در طراحی بنر درج شود.

نکته‌ی مهم دیگری که شرکت‌ها باید به آن دقت کنند در زمینه‌ی انتخاب وب سایتی است که می‌خواهند تبلیغ خود را به آن بسپارند. بدیهی است که وب‌سایت موردنظر علاوه بر پربازدید بودن باید به‌اندازه‌ی کافی خلوت باشد تا بنر نصب‌شده در میان سایر تبلیغات گم نشده و ازنظر پنهان نماند.

2) تبلیغات در وب‌سایت‌های کلیکی

ممکن است سفارش بنر تبلیغاتی در وب‌سایت‌های پر بازید ازنظر هزینه برای برخی از شرکت‌ها به‌صرفه نباشد. می‌توان به‌جای این دست از وب‌سایت‌ها، نمایش بنر در وب‌سایت‌های کلیکی را امتحان کرد. شیوه‌ی پرداخت هزینه در این نوع سایت‌ها به این صورت است که به ازای هر تعداد کلیکی که مخاطب روی لینک بنر یک شرکت بکند، وب‌سایت تبلیغ‌کننده از سفارش‌دهنده پول دریافت می‌کند.

3) تبلیغات پیامکی

تبلیغات پیامکی یکی از شیوه های نوین تبلیغات با بازخورد مثبت و سریع است. این شیوه از تبلیغات به دلیل قیمت پائین و هدفمند و مثمر ثمر بودنش بسیار موردتوجه است و حتی کسب‌وکارهای بسیار کوچک نیز از نتایج مثبت آن استفاده می‌کنند.

4) تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

مخاطبان شبکه‌های اجتماعی امروزه از خود وب‌سایت‌ها مخاطبان ثابت بیشتری دارد و عدم حضور در آن ها یک ضعف بزرگ برای کسب و کارهاست. یکی از مزایای حضور در این فضاها این است که تبلیغات در آن‌ها ارزان‌قیمت بوده و بسیاری از کاربران حاضرند بدون دریافت هزینه و صرفاً به دلیل راضی بودن از یک محصول یا خدمات آن را به دیگران معرفی کنند.

5) ایمیل مارکتینگ

از کم‌هزینه‌ترین و پربازده‌ترین شیوه های نوین تبلیغات، ایمیل مارکتینگ است. کافی است در فواصل زمانی منظم یا در هنگام آغاز تخفیف‌های فصلی یا ورود محصولات جدید به بازار یک ایمیل اطلاع‌رسانی برای مشتریان ارسال شود. ایمیل مارکتینگ قدرت فوق‌العاده‌ای در تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل دارد.

فقط کافی است آدرس ایمیل افراد را به هنگام ورود به وب‌سایت شرکت یا هنگام خرید محصول دریافت کرد. البته شرکت‌های بسیاری هستند که با دریافت هزینه آدرس ایمیل افراد زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا آن‌ها را وارد لیست دریافت‌کنندگان ایمیل خود کنید.

6) تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی با تبلیغات تلویزیونی متفاوت است. در این نوع از بازاریابی با تهیه‌ی ویدئوهای کوتاه‌مدت و به اشتراک‌گذاری آن‌ها در شبکه‌های مجازی به معرفی برند و محصولات پرداخته می‌شود. معمولا این ویدوهای کوتاه مدت ابتدا یا اواسط یک فیلم پر مخاطب در وب سایت های اشتراک گذاری ویدئوها مثل یوتیوب یا آپارات قرار داده می شود.

7) تبلیغات در نرم‌افزارهای دیگر

هر نرم‌افزار جدید و احتمالا رایگانی که از مرکز دانلود و نصب برنامه‌های iOS یا اندروید دریافت می‌شود با خودش پکیجی از تبلیغات را به همراه می‌آورد.

بدون شک شما هم با این نوع از تبلیغات در برنامه‌هایی که به‌تازگی آن‌ها را نصب‌کرده‌اید مواجه شده‌اید. تبلیغ در نرم‌افزارها یکی از شیوه های نوین تبلیغات است که گروه وسیعی از مخاطبان را پوشش می‌دهد.

8) درج آگهی در وب‌سایت‌های تخفیفی

تعداد این وب‌سایت‌ها رو به فزونی است و استقبال مردم از آن‌ها باعث شده است که بستر مناسبی برای معرفی یک محصول یا خدمات باشند.

بد نیست اگر می‌توانید اجناس خود را برای جذب مشتری باقیمت پائین تری ارائه کنید، در وب‌سایت‌های تخفیفی آگهی تبلیغاتی خود را قرار دهید.

9) حضور در رویدادهای فرهنگی و اجتماعی

درصورتی‌که صاحب یک مجموعه‌ی بزرگ هستید می‌توانید به‌عنوان اسپانسر در رویدادهای فرهنگی، اجتماعی یا ورزشی، نام مجموعه یا شرکت خود را به مردم بشناسانید.

10) استفاده از وسایل نقلیه‌ی پرتردد در سطح شهر

این نیز یکی از گران ترین شیوه های نوین تبلیغات است که در گروه تبلیغات محیطی قرار می‌گیرد.

البته بازخورد مثبت آن معمولا زیاد است به طوری­که بسیاری از شرکت‌ها همواره مایل به استفاده از آن هستند.

نصب برچسب‌های حاوی نام و برند شرکت روی بدنه‌ی تاکسی و اتوبوس‌های شهری نمونه‌هایی از این شیوه از تبلیغات است.

منبع : سایت آسانک