بیلبورد چیست و چه کمکی به کسب و کار شما می کند؟

بیلبورد چیست

بیلبورد چیست و چه کمکی به کسب و کار شما می کند؟

بیلبورد ها، تابلوهای تبلیغاتی هستند که با نمایش تبلیغات برندها در محیط های مختلف، امکان اطلع رسانی و معرفی خدمات و محصولات را فراهم می کنند.

تابلوهای تبلیغاتی هم به خودی خود، گونه ای جذاب و تاثیرگذار از تبلیغات محیطی به حساب می آیند.

امروزه بیلبوردها در شکل ها و ابعاد مختلف و متنوع ای طراحی و ساخته می شوند، از سازه ها فلزی بزرگ در شهرها و جاده ها گرفته تا تابلوهای ظریف، زیبا و کوچک در معابر، فروشگاه و مغازه ها.

اما نوعی متعارف بیلبوردهای تبلیغاتی همان سازه های فلزی بزرگی هستند که در کلانشهرها و جاده ها نصب می شوند و معمولا با پوشش از جنس بنرهای طراحی و چاپ شده به معرفی محصولات و خدمات برندهای تجاری اختصاص می بایند. البته در موارد متعدد نیز به دلیل وسعت دیداری تابلوها، از آنها به عنوان رسانه های فرهنگی نیز استفاده می شود.

عرشه پل ها نیز نوع دیگری از بیلبوردها هستند که بروی پل های عابرپیاده یا پلهای ماشین رو و حتی عوارضی ها و … نصب می شود و دید بصری وسیع و کاملی دارند و چون در مسیر خودروهای عبوری قرار دارند، استقبال بیشتر از آنها می شود.

بیلبورد اتوبان قم

بیلبورد اتوبان قم (آزادراه تهران-قم)

انواع بیلبورد چیست :

بیلبورد:

بیلبوردها یکی از انواع بیلبوردهای تبلیغاتی هستند که بیشترین میزان دید را در محیط شهری دارند، ابعاد آن از ۹ ،۱۰، ۱۲، ۱۵ مترشروع می‌شود و تا ابعاد ۱۲۰و حتی ۱۶۰ متر نیز ممکن است ساخته و استفاده شوند.

عرشه پل:

گاهی تبلیغات روی پل‌های عابر پیاده یا پل‌های ماشین رو از طرفی که ماشین‌ها عبور می‌کنند (مثلا اگر ماشین از سمت راست می‌آید همان سمت راست و جلوی دید آن) روی سطح مقابل پل که به آن عرشه پل گفته می‌شود نصب می‌شوند. به دلیل دید زیاد توسط سرنشینان خوردرو از این نوع تبلیغات بسیار استفاده می‌شود.

بیلبورد اتوبان کرج

بیلبورد اتوبان کرج (اتوبان تهران-کرج)

استرا بورد:

استرابوردها نسل جدیدی از بیلبوردها هستند که بر پایه سازه‌های بادبانی ساخته می‌شوند. این نوع از انواع بیلبوردهای تبلیغاتی فک متحرک دارند و معمولا در تهران در ابعاد ۲ در ۴ دیده می‌شوند.

استند تبلیغاتی:

رایج‌ترین تابلوهای تبلیغاتی در ابعاد کوچک که ممکن است درسطح شهر ببینید همین استندهای تبلیغاتی هستند. تبلیغات اغلب روی بنر چاپ و روی بیلبورد نصب می‌شوند. این نوع از انواع بیلبوردهای تبلیغاتی معمولا در چهار راه‌ها نصب می‌شوند و اندازه معمول آن‌ها یک متردر دو متر است.

تلویزیون شهری:

جدیدترین، پرکاربردترین و پیشرفته‌ترین رسانه تبلیغات محیطی که امروزه به کار گرفته می‌شود تلویزیون شهری است که هم در فضای باز و هم در فضای داخلی به ارتباط و تعامل بین برند و مخاطب کمک زیادی می‌کند.

تلویزیون شهری به برند کمک می‌کند تا انواع کمپین تبلیغاتی را بصورت کاملا موثر و هدفمند برای مخاطبان یک منطقه جغرافیایی خاص اجرا کند.

سطح و کیفیت بالای اجرای تبلیغات در تلویزیون شهری باعث شده است تا تعداد بسیار زیادی از برندها از این رسانه برای ارتباط بیشتر با مخاطب استفاده کنند و از مزایای بسیار زیاد آن بهره مند شوند.

بیلبورد دیجیتال:

بیلبوردهای دیجیتال، نسل جدید تلوزیون‌های شهری هستند که روز به روز بر محبوبیت آن‌ها افزوده می‌شود. در این نوع از انواع بیلبورد تبلیغاتی می‌توان تبلیغات را به طور لحظه‌ای تنطیم و برای زمان‌های معین اجرا کرد.

در حالیکه بیلبوردهای تبلیغاتی هنوز هم پرطرفدار هستند اما به دلیل اینکه بیلبوردهای دیجیتال مزایای بیشتری نسبت به بیلبوردهای ساده دارند، از محبوبیت زیادی برخوردار شده‌اند.

با استفاده از بیلبورد دیجیتال، تبلیغات را به گونه‌ای جذاب‌تر و منحصر به فرد می‌توان اجرا کرد که این کار به سادگی از عهده بیلبورد تبلیغاتی برنمی‌آید!

شاید می‌توان گفت که قابل توجه‌ترین مزیتی که یک بیلبورد دیجیتال ارائه می‌دهد این است که کارهای بسیار خلاقانه‌ای را با آن می‌توان انجام داد.

با استفاده از بیلبورد دیجیتال شما می‌توانید تصویر، فیلم، صوت، متن و هر چیز دیگری را آنطور که میخواهید برای مخاطب به نمایش درآورید و تبلیغاتی جذاب‌تر و به یاد ماندنی‌تر داشته باشید.

لایت باکس:

این نوع از انواع بیلبورد تبلیغاتی، تابلوهایی با اندازه نسبتا کوچک هستند که جنس داخلی آن‌ها از فلکس ساخته شده و پشت آن‌ها نور تعبیه شده است.

تابلوهای تبلیغاتی که در ایستگاه‌های بی آر تی می‌بینید معمولا از نوع لایت باکس هستند.

نما آگهی:

روی بعضی از دیوارهای بزرگ نمای آگهی را طراحی و نقاشی می‌کنند که تقریبا در کشور ما کمرنگ و غیرفعال است.

با اینکه این دسته از آگهی‌ها جزء گروه تبلیغات محیطی هستند ولی در دسته بیلبوردها قرار نمی‌گیرند.

بیلبورد جاده خاوران

بیلبورد جاده خاوران (اتوبان امام رضا)

انواع تبلیغات محیطی:

ایستگاه اتوبوس های تبلیغاتی

اتوبوس تبلیغاتی

تبلیغات محیطی مترو

ساخت ماکت های حجمی در شهر

تبلیغات روی المان ها و مبلمان شهری